هدف ذهن

سلام.

شاید بارها این سوال را  از خودمان پرسیده ایم که هدف از پای گذاشتن در این عالم هستی برای چی ، چکاری و چی هدفی بوده است؟

یا سوالاتی از  این قبیل، که خیلی ها از خودشان می پرسند ولی جوابی ندارند که بدهند، ولی بدانیم که بدانیم، و اگرهم ندانیم، هرکدام از ما انسان ها برای هدفی مهم به دنیا آمده ایم و خلق شده ایم و اگر فکر میکنید که هیچ هدف و خواسته ای از طرف کاِئنات به عهده شما نگذاشته شده و هدفی ندارید، شما مسیر زندگی خود را گم کرده اید و در مسیری اشتباه سیر میکنید.

هر انسانی یا هر موجودی، از کوچکترین تا بزرگترین، وقتی به این دنیا پا میگذارد برای هدفی خاص خلق و آفریده شده است.

ما انسان ها هم در زندگی اهداف بسیار زیادی داریم، این هدف ها از سرشت همان هدفی است که به عهده ما گذاشته شده، خوب یا بد. این دیگر به عهده ماست.

از زمانی که زبان باز میکنیم، هدف های داریم و با هر زبان و شگردی که داریم میخواهیم به هدف مان برسیم ، آن هدف میخواهد یک بشقاب غذا باشد یا یک لیوان آب یا...

کمی که بزرگتر میشویم ، می فهمیم در زندگی خواسته ها و اهدافی داریم و پیدا کرده ایم، که برای رسیدن به آن، باید تلاش بیشتری کنیم. نه فقط با زبان، بلکه با جسم و ذهن مان. اهدافی مثل داشتن دوچرخه، داشتن موتور، رسیدن به تحصیلات عالی و...

بزرگتر که شدیم اهدافی مثل ‌پول دار شدن، بدست آوردن زندگی، پیداکردن همسرمناسب، خرید خانه، خرید ماشین آنچنانی، بدست آوردن جایگاه بالا در جامعه و...

هر انسانی اهداف زندگی خود را دارد که، با سایر انسان ها دیگر  کاملاً فرق داره. حتی اهداف خواهر و برادر یا همسر با اهداف ما، ممکن است کاملا" متفاوت از هم باشه.

برای همین ما باید در اولین قدم به دنبال پیدا کردن جواب این سوال باشیم که، هدف من در این زندگی و عالم هستی چیست؟

این اصل را باید ملکه ی ذهن مان کنیم که مهمترین قانون در زندگی ، داشتن هدف است.

اگر ما و شما و همه ی انسان ها این باور غلط را داشته باشیم که در آفرینش ما هیچ هدفی وجود نداشته، یعنی مسیر زندگی خود را نمیدانیم وتا قیام و قیامت در زندگیمان کاملاً سردرگم هستیم.

چون زندگی دقیقا مانند مسیر آبی یا رودخانه ست، که شما در آن مسیر به چیزهایی مختلفی برخورد میکنید، مثل یک سد، سنگ های بزرگ و کوچک، و البته ساحلی آرام، که مدتی آرام بگیرید و باز دو باره.

در این مسیر بسیاری از زمین های تشنه را سیراب میکنید و انسان های را از تشنگی می رهانید، یا...

اگر ما هیچ آرزوی، هدفی و خواسته ای در زندگی نداشته باشیم و انسانی بی هدفی باشیم، قطعا" یک زندگی بسیار پوچ و بیهوده خواهیم داشت.

برای اینکه بدانیم چطوری زندگی کنیم ، نخست باید بدانیم هدف از خلق و آفریده شدن من چه بوده، و باید اهداف زندگی خود را مشخص کنیم، و کمی اندیشه کنیم، من برای چه هدفی آمده ام و بعد از اندیشه ها و فکر کردن ، مطمعین باشیم نورمقصد ما، در افکارو ذهن مان روشن خواهد شد و ما را به طرف خود راهنمایی خواهد نمود.

اگر آرزویی و هدفی داری حتما توانایی رسیدن به اون رو داری.مطمعین باش اگه قرار نبود به آرزویت برسی، اصلا" به فکرت هم نمیرسید که چنین چیزهای را بخواهی. پس به خودت اعتماد و صدالبته به خدا ایمان داشته باش.

خدایا کمکم کن آرزوهایم بزرگ است.

الهی آمین

(فرهاد سنگ شکن)



نظرات



    به یوزبیت؛ خانه محتوا خوش آمدید

    یوزبیت، به نویسندگان مستقل این امکان را می‌دهد که به طور مستقیم برای مخاطبان خود تولید محتوا کنند و از طریق الگوریتم‌های پلتفرم یوزبیت به درآمد برسند.

    globessl enamad logo-samandehi

    درباره ما . راهنما . اطلاعیه‌ها . اپلیکیشن . قوانین . مجوزها . ارتباط با ما
    کلیه حقوق این سایت برای شرکت برخط سازان اطلاعات یوز محفوظ می‌باشد.